Търговска математика
Най-общо можем да разделим клиентите на две основни групи – индивидуални и бизнес. За всеки един търговец занимаващ се с продажби е ключово важно да има различен подход в зависимост от вида клиент. Защо така ще попита някой? Основната причина е, че различните видове клиенти имат различни мотиви да купят или не това, което им […]
Описание
Най-общо можем да разделим клиентите на две основни групи – индивидуални и бизнес. За всеки един търговец занимаващ се с продажби е ключово важно да има различен подход в зависимост от вида клиент. Защо така ще попита някой? Основната причина е, че различните видове клиенти имат различни мотиви да купят или не това, което им предлагаме. Специфичното при индивидуалните клиенти е, че те купува продукт или услуга за да консумират или ползват лично, или от техни близки. При бизнес клиентите нещата са по-различни. Те купуват предлаганото от нас за да го препродадат с определена надценка или за да го включат в разходите си. Последното може да бъдат като част от себестойността на техен продукт или като консуматив, или ако става въпрос за услуга, като разход.
В това обучението “Търговска математика” ще обърна основно внимание на продажбите към бизнес клиенти. Какво е основната цел на един бизнес? Да, прави сте, да реализира печалба.
Какво ще науча?
Марж и Надценка
Отстъпки и промоционални схеми
Изчисляване на покупни и продажни цени
Ключови показатели в търговията