Силата на обратната връзка
Всеки един мениджър разполага с един напълно безплатен и зависещ само от него или нея ефективен инструмент за развитие и мотивиране на членовете на екипа. Това е Обратната връзка. Дали даваме позитивна или конструктивна такава, тя работи много добре при изпълнението на едно условие – трябва да знаем как да го правим ефективно.
Описание
За да е ефективна една обратна връзка трябва да отговаря на няколко основни критерия. Първият е да е специфична или казана по друг начин, да е свързана с поне една ситуация, която е лично наблюдавана. Вторият критерий е да се насочена към определено поведение на получаващия без да са включени личностни оценки. Следващият е в нея да е представен резултата от конкретното действие или бездействие, без значение дали е позитивен или негативен, или и двете. Последният основен критерии за ефективна обратна връзка е да постига желания резултат. За съжаление много хора, включително мениджъри, не знаят как да дават, а и да получават обратна връзка ефективно. Добрата новина е, че даването и получаването на обратна връзка е умение, което се учи. Ефективното използване на обратната връзка носи ползи като:
Намаляване на конфликтите
Намаляване на грешките
Подобряване на производителността
Подпомагане на ангажираността и мотивацията
Какво ще науча?
Кога една Обратна връзка е ефективна ?
Бариери пред даването на ефективна Обратна връзка и как да ги преодолявате.
Какви за ползите от регулярната Обратна връзка ?
Видове Обратна връзка и кога да се ползват.
Как да давате ефективна Обратна връзка ?
Процес по даването на Обратна връзка.
Получаване на Обратна връзка - 10 съвета за ефективност.
Радикална откровеност.
Изисквания
- Няма изисквания